HTML

PCtoC64.blog.hu

Lomtalanításkor összeguberált vagy olcsón vásárolt régi számítógépes cuccokat próbálok ki. C64, C128, C16, Plus/4, Enterprise 128, Amiga 500 és 600, PRIMO ("A", "B", Dimit), TVC, Atari 520 ST, számítógépeket, valamint játékkonzolokat (NES), klónokat (Atari 2600 klón, Sárgakazis Nintendo, Sega), pong konzolokat (Radofin, Videoton, Telesport) gyűjtöttem be eddig, és persze amiket találtam vagy vettem hozzájuk a lomikban: lemezeket, kazettákat, újságokat, könyveket...

Utolsó kommentek

Címkék

1541 (5) 192 games built in (1) 1984 (1) 1985 (1) 1986 (1) 1987 (1) 1988 (1) 576 (1) 64k (1) ABC 80 (1) ABS (1) adapter (3) adatkábel (1) ahoy! (1) Aircomp 16 (1) amiga (6) angyalosi (1) apple (2) archiválás (1) atari (3) atari 2600 (1) atari 2600 clone (1) Atari 520ST (1) atari 520 st (1) Atari 800XL (1) betöltés (1) billentyűzet (2) bit (1) bit-let (2) BITLET (1) bitlet (1) bit let (1) bnv (1) c116 (1) c16 (2) C64 (1) c64 (19) cartridge (7) centrum (1) címlap (1) commander (1) commodore (10) Commodore (1) commodore 64 (9) compute!s (1) COV (1) cov (2) csatlakozó (1) csokonai művelődési központ (1) C 16 (1) C 64 (1) d64 (1) dd (1) dimit (1) dimit szerkesztő (1) egyesületi (1) eladó (1) enterprise (4) ep128 (2) error (1) es2207 (2) évkönyv (1) expressz (1) fehérítés (1) floppy (10) fólia (1) formázni (1) gazette (1) h2o2 (1) hd (1) Homelab (1) homelab (1) HT 1080Z (1) HT 3080C (1) iskola számítógép (1) játék (1) játékgép (1) játékkonzol (2) joystick (2) kazetta (7) kazettás egység (2) kbyte (1) kiállítás (1) kinect (1) krémperoxid (1) kvarcjáték (3) let (1) load (1) lomi (3) lomtalanítás (9) magnó (1) Microdat (1) modem (1) modulátor (1) olvasófej (3) orion (1) philips (2) plus/4 (3) pong (5) pong konzol (1) primo (5) primó (1) Primo (1) Pro-Primo (1) quantumlink (1) q link (1) reklám (1) retr0bright (1) retró (4) retro (1) retrobright (1) retronom.hu (1) retro szamítógép kiállítás 2012 (2) rf (1) shell (1) Sinclair QL (1) spectrum (2) Spectrum Microdrive (1) spiel (1) sportron (1) spp (1) star (1) star commander (1) szakkönyv (1) számítógép kiállítás (2) számláló (1) tele (1) tele spiel (1) tools (1) transfer (1) transwarp (1) travemünde (2) TVC (1) TV Computer (1) tv foci (1) tv játék (4) újság (1) újságok (2) user (1) vatera (4) VC 20 (1) videójáték (1) Videoton Computer (1) videoton pong (1) videoton tv foci (1) video computer console (1) workbench (1) x1541 (2) xbox (1) xcdetect (1) xm1541 (1) zsibvasar.hu (1) ZX 81 (1) ZX Spectrum (1) Címkefelhő

Atari 2600 klón

2012.03.19. 13:40 leonsio

Pár hete a XIII. kerületben volt lomtalanítás, éppen arrafelé mentem haza munkából (micsoda véletlen :D  ) ahol ki voltak pakolva lomok. Egy lepukkant bérház előtt egy nagy kupac szélén megláttam egy joystickot (természetesen kábel levágva), ami mindig jó jel mert ha van joy kidobva akkor talán valahol maga a gép is megvan amihez a joy tartozik. Szerencsém volt mert a lomisok félre is tették maguknak (pontosabban bele volt baszarintva mindenféle fémhulladékkal teli szutykos redvás dobozba). Ilyenkor meg lehet venni tőlük amit lefoglaltak maguknak. Én egy százassal nyitottam, a lomis ezressel, a végén ötszázért odaadta a gépet és a joyt is.


Így hirtelen fogalmam sem volt hogy pontosan mit vettem. Rettenetesen mocskos volt, úgyhogy a biztonság kedvéért inkább bekötöttem a zacskóját, nehogy esetleg bogarak másszanak ki belőle, sose lehet tudni...


















Csak lehányva nincs, bár az a fehér ott jobbra elég gyanús, jobb nem tudni mi az. :D
Még aznap este utánanéztem a neten, mit is találtam. Egy Atari 2600-as gép kínai klónját "Video Computer Console" névvel ellátva, beépített "gyári" játékokkal. Hát ilyenem sem volt soha, bár mintha nagyon régen már játszottam volna egy hasonló géppel.
Szerencsére az a sok dzsuva viszonylag könnyen lejött. Lefényképeztem a belsejét is, egész jó állapotúnak tűnik (a képre kattintva látható teljes felbontásban):

























Sajnos a reset kapcsolóját letörték, ezt leszámítva jó állapotban van. 



























A gép hátulján vannak a csatlakozók és a nehézségi fokozat kapcslója. 
A középsőbe a tápot lehet bedugni. Tápot nem találtam hozzá viszont vettem egy skálázható tápegységet amivel használható, 9V-ra kell állítani (belső +). Tőle jobbra és balra a kontrollerek csatlakozója, C64-es joyt használtam, még az autofire mód is használható.
A TV-n 62 MHz-re állítottam a csatornát, ezen jött be a legszebben.

Arra számítottam hogy egyrészt nem működik semmi, másrészt a "192 Built In" amit ráírtak erős túlzás, pl. egy labirintusos játék egy-egy nehézségi fokozatát is egy-egy külön játéknak vették. De nem!! Annyi játék van rajta hogy 20 perces lett az első videó amit felvettem róla, pedig jobbára csak kapcsolgattam és rángattam a joyt hogy elinduljon!
Találtam egy oldalt amin egy 127 játékot tartalmazó ATARI 2600 klónba épített játékok nevei vannak listázva (gondolom ezek az enyémen is mind rajta vannak):
http://www.bermuda.ch/balduin/blog/VIDEO_COMPUTER%20CONSOLE_127_%20GAMES_BUILT%20_IN.pdf

Itt a rövidebb videó a gépen levő játékokról (a hosszabbat sajnos törölte a youtube):

 

 

9 komment

Címkék: atari atari 2600 atari 2600 clone video computer console 192 games built in

A bejegyzés trackback címe:

https://pctoc64.blog.hu/api/trackback/id/tr74325807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wertzui 2012.04.13. 21:45:40

Hú, ezen aztán van minden! Mármint játék. Én is nemrég találtam egy sima Atari 2600jr-t, egy szál nyamvadt cartridge-al, ráadásul a kép se akar rendesen bejönni egyik csatornán se.

djsharow 2012.04.15. 00:49:42

Nekem volt ilyen gépem, rengeteget játszottam vele. Több verzió is volt ebből a gépből. Volt ez a 192 játékos, volt egy butitott 32 vagy 35 játékos és volt olyan amiben mind a kettő megtalálható volt és egy kapcsolóval lehetett átkapcsolni. Elterjedt hibájuk volt az, hogy vagy valamelyik joystick portjuk, vagy pedig a táp bemenetük elkezdett lötyögni és ezáltal kontakthibássá vált. Emlékszem az enyémnek is volt joystick kontakt hibája aztán könyvekkel támasztottam alá, hogy jó legyen. :D Később aztán ahol vettük, ott becseréltük egy nintendora plusz még rá kellett fizetni egy keveset. :) Mindenesetre nagyon jó kis gép volt ez, rengeteget játszottunk vele a haverokkal. Szeretnék majd én is beszerezni egy példányt mindegyik verziójából. :)

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2012.05.06. 09:44:06

Mákod volt hogy találtál egy ilyet.

@djsharow: Azért kétségtelen, hogy sok klónt és kalózverziót raktak össze az évtizedek alatt, úgyhogy sok sikert a gyűjtögetéshez :))

retemu.blog.hu/2012/04/20/klonsereg_atari_2600

Mea 85 2015.04.03. 15:42:22

Már évek ota kergetek egy Atari 2600 ,de valaki tudna segíteni hogy Jol talàlok akkár egy klont, azt nagyon meg köszöném. Szeretném a nagy szàju fiamnak meg mutattni hogy nekünk mi volt a csúcs játék.

Fusimester 2017.04.15. 15:05:32

Éppen most keltettem életre egy ilyet. 1990 körül kaptam szüleimtől, és mikor lett számítógépem, ezt eltettem, és most előkerült. Akkoriban színes tv-n csak ünnepnapon használhattam, mert "tönkreb--sza", ezért főleg Junosztyon játszottam. Most LCD tv-re rákötve borzadály szellemkép volt az egész, a színek elcsúsztak. A régi fekete-fehér tv-ken nem volt szembetűnő a hiba. Át is alakítottam A-V kimenetesre. Viszonylag szép képe lett, sok színnel. A joy csatlakozókat még gyerekként megcsavaroztam, meg átforrasztottam, mert a kábel saját súlyától kiszakadtak a panelből, és 3x volt szervizben emiatt. Mucsapusztára kellett elpostázni, és egy hónap, mire visszaküldték, és ment egy hetet, olyan szuperül megcsinálták. Belenyúltam, utána soha többé nem romlott el. Másik tápot is kapott. 9V megy be, abból csinál 5v-ot. A régi tápja 22 voltot adott ki, attól egy óra után az egész forró volt, kis híján felgyújtotta a padlót. Jé, ez nem is melegszik most. Én csak cartridge-okat szeretnék hozzá találni, meg létezett olyan, hogy supercharger, ami olyan, mit egy cartridge, de egy kábellel magnóhoz lehetett kötni, és kazettáról játékot lehetett betölteni vele. Állítólag szebb grafikával, mint a beépített játékok. Erről csak olvastam, de nem láttam. Talán valami torrent oldalon léteznek .vaw fájlban rögzített kazimásolatok? Az enyém egy klón, 6591-es IC-vel, amibe állítólag Nintendo féle videó áramkör van beleépítve. A Chroma, Luma és Audio jelek direktben kijönnek ebből az IC-ből, ezeket fel is használtam a TV-re kötéskor. Na meg 2 tranzisztort és néhány ellenállatot. Konkrét dolgokat sehol nem írnak róla ezen kívül. Valakinek cartridge, vagy kazi van esetleg kölcsönbe egy másolásra?

eplethy 2018.09.30. 14:06:05

@Fusimester: Szia,

Meg tudnád mondani, hogy hogyan lehet A/V kimenetesre átalakítani egy ilyen Atari 2600 klónt? Nekem van kettő, de egyik sem 6591-es IC-vel, hanem 3289-essel. Amennyire fórumokon ki tudtam bogarászni, ez egy system on chip (SOC), ami tartalmazza a video megjelenítőt és a CPU-t egyben. A ROM is érdekes, nekem felirat alapján 512k-s van, mellette pedig 4 megásnak van hely kihagyva.

Ha tudsz ezekről a klónokról bármit, megoszthatnád, elég érdekes sztorinak tűnik.

Köszönöm, üdv: Laci

Fusimester 2018.10.01. 05:16:37

Szia. Szükséged lesz egy ilyen áramkörre: cdn.eeweb.com/articles/articles/49-1366324560.PNG
Nekem sincs rajzom a 3289-esről, ki kell találni, hol jön ki belőle a képjel és a hangjel. Ami a modulátorhoz megy, az lesz. Az enyémben a színjel és a képjel 2 lábon jön ki, ellenállások kondik után közösítve vannak. A közös pontról már egy vezeték megy a modulátorhoz, onnan kell kivezetni a jelet a video erősítőbe. Én kiforrasztottam a modulátor dolgait a nyákról, mert zavarjeleket termelt. A hangkimenetet az IC-ről egy 100 ohmos ellenálláson keresztül kivezettem RCA csatira, hogy valami rövidzárvédelme legyen, de ahhoz nem kellett erősítő. Tudsz fotót feltenni a te gépedről? A nyáklap mindkét oldaláról kéne, abból kiderül, hol jönnek ki a jelek az IC-ből.

eplethy 2018.12.26. 19:46:48

@Fusimester: Vagy nem kaptam értesítést a válaszodról, vagy nem vettem észre az értesítést... Bocsánat hogy csak most válaszolok.

Köszönöm a segítséget. Feltettem a fotókat ide:
indafoto.hu/szoszaty/atariclones

6 kép van, 3-3 a két klónomról. A két gép között van némi különbség, az egyiken nincs cartridge slot, a másikon van egy "patkolás" (így vettem). A rajta lévő játékok is másak.

A bottom oldalról majd megpróbálok egy jobb képet csinálni a scanneremmel, de ahhoz csak kb. tavasszal fogok hozzáférni.

Elég érdekesek ezek a kora 90-es évek tajvani klónjai, kábé semmi szabvány, vagy engedély nélkül csinálhatták. Megnéztem volna egy ilyen összeszerelő műhelyt.

Tamás Sil 2020.07.23. 10:16:37

Hello!most akadtam rá énis egy ilyen gépre a padláson
süti beállítások módosítása