HTML

PCtoC64.blog.hu

Lomtalanításkor összeguberált vagy olcsón vásárolt régi számítógépes cuccokat próbálok ki. C64, C128, C16, Plus/4, Enterprise 128, Amiga 500 és 600, PRIMO ("A", "B", Dimit), TVC, Atari 520 ST, számítógépeket, valamint játékkonzolokat (NES), klónokat (Atari 2600 klón, Sárgakazis Nintendo, Sega), pong konzolokat (Radofin, Videoton, Telesport) gyűjtöttem be eddig, és persze amiket találtam vagy vettem hozzájuk a lomikban: lemezeket, kazettákat, újságokat, könyveket...

Utolsó kommentek

Címkék

1541 (5) 192 games built in (1) 1984 (1) 1985 (1) 1986 (1) 1987 (1) 1988 (1) 576 (1) 64k (1) ABC 80 (1) ABS (1) adapter (3) adatkábel (1) ahoy! (1) Aircomp 16 (1) amiga (6) angyalosi (1) apple (2) archiválás (1) atari (3) atari 2600 (1) atari 2600 clone (1) Atari 520ST (1) atari 520 st (1) Atari 800XL (1) betöltés (1) billentyűzet (2) bit (1) bit-let (2) bitlet (1) BITLET (1) bit let (1) bnv (1) c116 (1) c16 (2) c64 (19) C64 (1) cartridge (7) centrum (1) címlap (1) commander (1) commodore (10) Commodore (1) commodore 64 (9) compute!s (1) cov (2) COV (1) csatlakozó (1) csokonai művelődési központ (1) C 16 (1) C 64 (1) d64 (1) dd (1) dimit (1) dimit szerkesztő (1) egyesületi (1) eladó (1) enterprise (4) ep128 (2) error (1) es2207 (2) évkönyv (1) expressz (1) fehérítés (1) floppy (10) fólia (1) formázni (1) gazette (1) h2o2 (1) hd (1) Homelab (1) homelab (1) HT 1080Z (1) HT 3080C (1) iskola számítógép (1) játék (1) játékgép (1) játékkonzol (2) joystick (2) kazetta (7) kazettás egység (2) kbyte (1) kiállítás (1) kinect (1) krémperoxid (1) kvarcjáték (3) let (1) load (1) lomi (3) lomtalanítás (9) magnó (1) Microdat (1) modem (1) modulátor (1) olvasófej (3) orion (1) philips (2) plus/4 (3) pong (5) pong konzol (1) Primo (1) primo (5) primó (1) Pro-Primo (1) quantumlink (1) q link (1) reklám (1) retr0bright (1) retró (4) retro (1) retrobright (1) retronom.hu (1) retro szamítógép kiállítás 2012 (2) rf (1) shell (1) Sinclair QL (1) spectrum (2) Spectrum Microdrive (1) spiel (1) sportron (1) spp (1) star (1) star commander (1) szakkönyv (1) számítógép kiállítás (2) számláló (1) tele (1) tele spiel (1) tools (1) transfer (1) transwarp (1) travemünde (2) TVC (1) TV Computer (1) tv foci (1) tv játék (4) újság (1) újságok (2) user (1) vatera (4) VC 20 (1) videójáték (1) Videoton Computer (1) videoton pong (1) videoton tv foci (1) video computer console (1) workbench (1) x1541 (2) xbox (1) xcdetect (1) xm1541 (1) zsibvasar.hu (1) ZX 81 (1) ZX Spectrum (1) Címkefelhő

Retró játékkonzol a vateráról

2011.12.17. 23:00 leonsio

A vaterán láttam meg pár napja egy régi pong játékkonzolt, a neve: Philips ES 2207 Travemünde Tele-Spiel. Erre szokták mondani hogy "Egészségedre!" :))

Az eladó azt írta róla hogy fogalma sincs mi lehet a baja, se kép se hang. Mégis annyira megtetszett hogy annak ellenére lecsaptam rá hogy hibásként volt hirdetve 2500 Ft-ért. 
Nagyon megfogott az egyszerűsége. Csak az van rajta ami kell, semmi csicsa. Egy fekete doboz kapcsolókkal és hozzá két fekete kar vagy lapát - nem is tudom hogy hívják az ilyet - aminek a csúszkájával lehet mozgatni fel-le az ütőket. Már ha működne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kicsit utánaolvastam a gépnek, találtam kapcsolási rajzokat is. Gondoltam csak meg lehet javítani ha tényleg rossz és ilyenek vannak hozzá a neten mint ez:
http://www.cbmhardware.de/travemuende/index.php

Maga a konzol a Philips "Las Vegas" sorozatának 1977-től gyártott, lebutított, olcsóbb változata. Fekete-fehér, csak 4 játék közül lehet választani (az ES2204 már színes és 6 játékkal, a csúcsmodell ES2218 összesen 8 játékkal és joystickkal került forgalomba).


Először is beletettem egy 9V-os elemet, bedugtam az antenna csatlakozót a hordozható DVD lejátszóba (amivel lehet TV-t is nézni) és elindítottam az automatikus csatornakeresést. Semmit nem talált.
Szétbontottam a dobozt. Belül is jó állapotúnak látszik akárcsak kívül. Egyedül a rozsdásodó csavarok nyugtalanítóak, bár egy velem egykorú szerkezetnél nem annyira meglepő (remélem nem egy kisgyerek mutatta be a gépét a fürdővíznek...).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Bár nagyon egyszerűnek, talán primitívnek tűnik, a nullához közelítő elektronikai tudásom esélytelenné teszi hogy bármi okossággal próbálkozzak. Az azért feltűnt, hogy a tápegység csatlakozójánál az áram egyszerűen nem jut tovább. 

Összecsavaroztam és elvittem a gépet a közeli szervízbe. Tudtam hogy kicsit hülyének fognak nézni ezzel az ősrégi géppel, ezért már az ajtóban azzal kezdtem hogy "Lehet hogy el fogtok küldeni ezzel a francba, de vettem a vaterán egy hibás retró játékkonzolt és szeretném tudni mi a baja...".
A szervizes kapcsolgatta, méregette majd megállapította hogy fogalma sincs mi a baja.
Beletett egy áthidalást (ld. jobb alsó sarka) hogy legalább az IC-ig eljusson elemről a 9V. Hátha... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


És ilyen átvilágítva (tükörkép). Ettől sem lettem sokkal okosabb de tetszik hogy látszik az is ami a túloldalon van: 


 

Rendes volt mert nem kért pénzt a munkájáért a szervizes srác, de többet egy perccel sem kívánt ezzel az "ócskasággal" bíbelődni. Otthon újra kipróbáltam, sajnos továbbra sincs se kép se hang. 

Sajnos túl sok a hibalehetőség. Vagy hiányzik valami még belőle és valaki csak donornak használta, vagy rossz tápegységet dugtak be ami az egészet kinyírta. Talán valaki kísérletezgetett, hogy lehetne feltuningolni de nem sikerült.
A legjobb ami történhet hogy a csatorna kereső egyszerűen átugrotta és nem fogtam be a jelet. Ha hibás akkor így jártam... 

Mindenesetre kár lenne kukába dobni, úgyhogy felveszem a másik "hát ez meg mi a szaré' nem működik" projektem mellé (ld. Amiga pc-ről lemezre másolás). Valamire csak jutok vele... 
 

6 komment

Címkék: retró pong philips játékkonzol es2207 travemünde tele spiel

A bejegyzés trackback címe:

https://pctoc64.blog.hu/api/trackback/id/tr13471893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

netangel 2012.01.09. 22:44:27

Hali!

Ahogy' nézem, ez is a General Instruments AY-3-8500 chipjére épül, mint a Videoton TV-játék. Ezért volt ismerős a "doboz" előlapján a négy játék képe. :)

Nekem egy Videoton TV-játék van, félig-meddig működik. Annyit kiderítettünk már, hogy a chip hibás (nálam nincs hang, illetőleg a "labda" nem teljesen négyzet). Most éppen egy másik chip után hajtok.

Most találtam rá a blogodra, nagyon jó. Hasonló az érdeklődési körünk (nekem kezd alakulni a Commodore-gyűjteményem).

leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2012.01.12. 09:19:56

@netangel: Helló!
A chip ami benne van AY-5-8500, egy stámnyi eltérés csak de ahhoz pont elég hogy sajnos az égvilágon semmi hasznosat nem találtam róla a neten, lehet hogy olyan ritkaság (akkor viszont elég esélytelen hogy találjak egy működőképeset, ha esetleg az hibás...).
Most annyival előrébb vagyok hogy találtam egy raktárban a szekrény tetején egy "csavargatós" TV-t, hátha kézi hangolással megtalálom a jelet.

Sok sikert az új chiphez és a commodore gyűjteményhez!

netangel 2012.01.12. 23:02:54

@leonsio: Hali!
Szerintem a két chip (logikáját tekintve) teljesen kompatibilis egymással. Én arra tippelek, hogy valamilyen későbbi (1977 utáni) kiadás, esetleg valamilyen régióbeli különbség miatti (pl. más TV-rendszer, esetleg korlátozás) minimálisan módosított változat. Gondolom ezt azért, mivel a Philips ES 2207-es - eredetileg - AY-3-8500-as chippel került kiadásra.

Amennyiben nem boldogulsz vele, akkor vegyük fel a kapcsolatot privátban (akár itt, akár a másik fórumon), és egyeztetés után megnézethetem a barátommal (aki az én TV-játékomba is "életet lehelt") - ha úgy gondolod.

Úgy néz ki, hogy talán sikerül chipet szereznünk, majd még elválik.

A Commodore-gyűjteménnyel kapcsolatban:
Egyelőre csak egy VIC-20, egy C16, két C+4, hét C64 van, néhány lemezegységgel (1541, 1541-II), néhány kazettás egységgel, két nyomtatóval (MPS-802), két monitorral (monokróm), joystick-okkal, cartridge-okkal, sok lemezzel (sajna, az én régi lemezeim már nincsenek meg), sok szakkönyvvel (eredeti gépkönyvek, Data-Becker-sorozat, stb.), újságokkal (3 szám kivételével teljes CoV, Commodore Egyesület lapja, külföldi lapok). Az egyik C+4-en kívül minden működik. Valamint, van egy kb. 50GB-nyi gyűjtésem (emulátorok, leírások, dokumentációk, kapcsolási rajzok, újságok és könyvek szkennelt változatai, különböző ROM-ok, alkalmazások, játékok, SID-gyűjtemény, FTP- és web-tükrözések, zenék, videók, stb.). Közel sem teljes a gyűjtemény, mindenképpen szeretnék még egy C128-at, Amiga 500-as és 600-ast, 1571-es floppy-egységet, eredeti Commodore-monitort, stb. Jól jönne egy C116-os is, de az reménytelen. :) Szóval, dolgozom az ügyön.

Mást is gyűjtök, pl. van az említett Videoton TV-játék, van egy ZX-81-em (működik) 16K-s memória-bővítéssel. Mindenképpen szeretnék ZX Spectrumot ("simát" és 48K-t is), Videoton TVC-t, Enterprise-t, Primo-t (ez is eléggé reménytelennek tűnik). De a Commodore-termékek elsőbbséget élveznek.

leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2012.01.13. 09:16:55

Helló!

Gratulálok a gyűjteményhez!
"Egyelőre csak..." :)) Nm kevés, 13 gépet írtál össze + a hozzá valók! Nincs helyhiányod tőlük? Nekem kevesebb cuccom van azért (három c64 amiből az egyik hibás, két plus4 az egyik hibás, egy A500, egy EP128 és a pong játékkonzol, rengeteg újság, CD, floppy, ilyenek) de már alig férek tőlük, pedig csak azt hozom/veszem amit használok vagy olvasok (beadtam egy könyvtárnak az összes 2000 utáni PC-s újságomat hogy legyen hely a régebbieknek).

Szoktam lomizni járni időnként, pl. joystickból találtam annyit hogy egy idő után már haza sem hoztam, kell a hely másnak is.
Talán szervez valaki egy retró játék partit, ha meghív akkor elviszem oda az összeset, legalább annyi hasznuk lenne a joyoknak... :)
Meg játéklemezeket, régi újságok CD, floppy mellékleteit is hazahozom. Majd azokról is írok valamit, pl 1990-es Alaplap újság lemezmelléklet stb.

netangel 2012.01.14. 18:43:28

Hali!

Igen, a hely-probléma megvan. Egyelőre szépen elrendezve (egymásra pakolva) egy kiszuperált vitrines szekrényben vannak a masinák. A kedvesem néha furcsán néz egy-egy újabb szerzemény esetén, de mostanra már elfogadta ezt a mániámat. :-)

Kb. egy évtizede kezdtem el gyűjteni gyerekkorom kedvenceit. Évente 1-2 géppel, eszközzel bővítem, többnyire aukciós oldalakon történő vásárlással (nem túlzott erőfeszítéssel, csak ha az ár-érték kvóciens megfelelően alacsony számomra). Sajna, errefelé nincsenek nagy "lomok", így ez a fajta beszerzési mód kiesik.

Egy-két éve terveztük páran, hogy egy kiállítást szervezünk, de elmaradt. Egyrészt, "keresztbe tett" nekünk az akkor indult első, budapesti kiállítás, másrészt rájöttünk, hogy elég egyoldalú - még - a gyűjteményünk (szinte kizárólag csak Commodore-gépek), és nem kapnának teljes képet a látogatók.

leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2012.01.20. 15:24:10

@netangel:
Épp most próbáltam ki egy régi Orion TV-n és sikerült behangolni a konzolt, működik!!!
süti beállítások módosítása